Intézményünkben a Diákönkormányzat tevékenysége elsősorban a szabadidő-szervezésre terjed ki, de érdekképviseleti munkája is jelentős.
Az évente két alkalommal megrendezett Diák-közgyűlésen a diák-képviselőknek lehetőségük van tolmácsolni az iskolavezetés és a Szülői Munkaközösség felé a tanulók által felvetett problémákat, kéréseket, javaslatokat.
A felvetések között szerepelnek a szabadidő játéklehetőségeire, az iskola felszereltségére, szépítésére, fegyelmezési problémák megoldására tett javaslatok is.
Jeles napokon, hagyományos iskolai rendezvényeinken mind a diák-képviselők, mind vállalkozó kedvű társaik jelentős feladatot kapnak, melyek elvégzése során olyan tapasztalatra tesznek szert, hogy érdemben tudnak kritikát gyakorolni és jobbító szándékkal véleményt formálni a szabadidő hasznosabb eltöltése érdekében.
(Harci túra a pákozdi csata emlékére, Közlekedési nap, Kazinczy-napok, Karácsonyváró programok, Farsang, Nyuszi-kupa, Egészségvédelmi nap, Gyereknap, Vakáció-köszöntő, „Csááásuli”, nyári táborok)
2.) Kommunikáció
A Diák-közgyűlésen folyó információcserén kívül a Diákönkormányzat egy ún. „Kívánságláda” kihelyezésével biztosítja, hogy az iskola bármely tanulója eljuttathatja papírra vetett panaszát, ötletét, kívánságát az iskolavezetés felé névtelenül vagy névvel ellátva.
A diákok, a szülők tájékoztatását szolgálják a helyi önkormányzat és a „Kincs-Kultúra-Sport” Egyesület által működtetett honlapok, ahol cikkeket és fotókat találunk iskolánk életéről.
Iskolánk saját honlapja készülőben, fejlesztés alatt áll.
Az elmúlt időszakban évente két alkalommal megjelentetett „Suliújság” újra éledőben van.
3.) Működési feltételek
A Diákönkormányzat működésének anyagi hátterét egyértelműen a Szülői Munkaközösség tagjai biztosítják.
Formái: Évi egyszeri meghatározott pénzbeni támogatás (ISK, DÖK, SZM), Farsangi bevétel, Papírgyűjtés, Jótékonysági bál, egyéb adományok.
4.) Konfliktusmegoldás
Diákönkormányzatunk és az iskolavezetés arra törekszik, hogy a Házirend betartatása, a fegyelmezés, a konfliktusok megoldása ne a büntetésre, hanem a jutalom-megvonásra koncentrálódjon.
A magatartászavarral, tanulási nehézséggel küzdő és a hátrányos helyzetű tanulóink megsegítésére folyamatos a párbeszéd az osztályfőnökök, a szaktanárok, az iskolavezetés, a diák-képviselők, az egyéb szakemberek között.
A tanár-diák, diák-diák ellentét enyhítésére, kiküszöbölésére tett törekvéseink: A tanulók véleményüket elmondhatják a következő fórumokon: